mandag 12. mars 2012

Små-sokker....

 Inspirert av drops-sokkene som jeg har strikket i voksenstr ble disse til i helgen. Ønsket var  å få brukt opp noe restegarn på et kjapt prosjekt, i tillegg så har jeg virkelig likt mønsteret på Drops-sokkene. Disse ble riktig nok ikke like i mønsteret da de måtte tilpasses pga størrelsen, men likevel i samme gaten.
Greit prosjekt når skrotten ikke er brukendes til stort mer...
 Jeg er heldigvis på bedringens vei. Er tungpustet som en hvalross, og hoster så det høres ut som jeg har røykt i  tohundre år....Men det går fremover og kroppen skriker etter å komme seg ut i friskluft og i bevegelse....gleder meg stort til det!
(det MÅ snart skje før jeg får sitte-/liggesår!!!)
*
Tilbake til sokkene; de er strikket i Merino ekstra fine, som sagt rester, så improviserte greier. Skaftet ble litt smalt i forhold til resten av sokken tror jeg, blir kanskje bedre når de kommer på. Og synes det var vanskelig å strikke jevnt mønster med fire pinner, så de er ikke akkurat perfekt. Hele sokken ble generelt mindre enn jeg hadde trodd, så de er nok ikke passende til noen av mine snuppiser,  må nok på jakt etter Askepott.... ;)
Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. De er SÅ fine disse sokkene. Herlige farger og søtt med knappen og merkelappen øverst :-)
    Kortet var også herlig. Tilda er min favoritt. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det post-stemplet som det stå "Håndlaget" på?

    SvarSlett
  2. Ååååå dei var kjempesøte!!Kjekt at du har "rakna" til att og har hatt lyst og ork til å gjere noko. Nydelig kort også :) Eg må male nokre figurar, har fleire kort eg må begynde på.

    Velkomen att på jobb i morgon!! :)))

    Klem Mariann

    SvarSlett
  3. Godt å se at du har komt deg opp og i gang igjen etter syka, fæle greier! Fortsatt god bedring, regner med det sitter litt i det der ;)

    Nyyyyydelige sokker og nyyyyyydelig kort, enda finere IRL!!! :D

    Jeg må bare gjenta meg selv: Så kjekt og så flott, ble helt rørt, glad og satt ut på samme tid. Snille du :) Tusen hjertelig takk, så snilt av deg å tenke på vesla mi! De sokkene der skal bli tatt vel vare på til snuppa vokser seg stor nok til at de passer til henne ja! ♥

    Blogget selvfølgelig om det her! ;)

    Jeg har tatt helg og tar noen bloggbesøk mellom rydde/støvsugingsrunde som ikke er noe kjekt, thi-hi! Har dårlig samvittighet for at det blir lite kommentering fra meg til tider, men jeg har meg noen rykk mellom slagene! ;)

    God helg, nyt den!
    Stor klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  4. Søren, den tok ikke linken til blogginnlegget mitt i kommentaren over her. La gå! :D

    SvarSlett