onsdag 16. mai 2012

Rekandes på ei fjøl....?

 Et av prosjektene mine rundt påsketider var å samle noe drivved, som blant annet skulle bli til denne hyllen over tv'n. Lurte veldig lenge på hva jeg skulle ha over tv. Ikke kunne det bli et bilde (to firkanter over hverandre...) Heller ikke en krans eller noe rundt (det ville blitt merkelig...) Og ikke var det noen hyller som fristet. Funderte litt på en bildelist-hylle fra Ikea, men så kom jeg på at drivvedhylle ville bli perfekt :) Så da var det bare ut å lete, og Dagmar hadde jo gjort grundig forarbeid, så det gikk greit å finne!

I samme slengen måtte jeg selvsagt plukke med meg litt mer "rask" som bla ble til denne pynten rundt et kubbelys. Den flotte muggen er gammelt arvegods, nydelig melkemugge med engel på.




Når jeg først var i gang med "fornying" ble denne veggkunsten omgjort i sanmme runde.
Denne fikk vi i innflyttningsgave da vi flyttet inn for 10 år siden. Den er hjemmelaget og utrolig kjekt å ha noe som ikke alle andre har, laget spesielt til oss! Men nå måtte den under malekosten...
På "før" bildet er figurene tatt bort (somlet meg ikke til å ta bildet før de var fjernet....) Men de har vært der hele tiden altså. Beiset med terassebeis, egenmikset farge.....
Synes den ble kjempestilig! Fargen som var før var òg flott og stod til gulvet, men nå var det dags for det grå, som jeg bare elsker!


Denne ble også med hjem, men den har stått på verandaen til tørk før den skal bearbeides litt og kanskje bli en "skål" på stuebordet...?
Den var vel egentlig begynnt å bli tørr før det tok av med rene høststormen her i helgen...
Her skinner solen fra blå himmel idag, må nesten si desverre, for i morgen er det meldt dårlig igjen, hadde vært bedre om vi hadde fått nydelig vær i morgen på 17.mai så vi slepper støvler til bunaden... Synd at den ene dagen med finvær innemellom skulle havne èn dag feil.
Nå tilbake til litt husarbeid og stryking av flagg, bunadskjortene er ferdigstrøkne, så nå er det bare sjarmøretappen inn! 
Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Så mye fint Dagmar har hjulpet deg med;) Jeg har også samlet en del skatter etter henne, men har ikke bearbeidet det til noe enda. Ønsker deg en fin 17.mai;)

    SvarSlett
  2. Lekkert smekkert, Anita! :) Me like! Jeg har også samlet litt rusk fra fjæra, spesielt nede på Sørstrand tidlig i vinter. Ikke mye altså, men har noen planer. Har hatt det i frys (!) og til tørk, men ikke gjort noe med det ennå :D Liker den litt røffe look'n på det. Småmøbler blir det hos meg også :P

    Takk for inspirasjonen, du er flink med interiør og personlige detaljer! :)

    Ønsker deg & dine ei riktig flott 17. mai feiring! Satser på at sola har vett til å komme tilbake i morgen også, værmeldingene til tross, thi-hi!

    Stor klem, Eli Kristin

    SvarSlett
  3. Så tøff hylle - drivved er vakkert og herlig naturlig :)
    Maleprosjektet dit ble også veldig bra, flott farge!

    Det er meldt rufsevær her også i morgen, trist med regn på 17.mai...
    Ønsker deg en flott dag uansett!
    klemღ

    SvarSlett
  4. her hadde du fått tak i noen skatter og brukt dem flott!
    jeg liker godt driveved og gaven ble få fin med ny grå drakt :-)

    Ha en fin 17.mai fering!
    Var så koselig å hilse på deg i Sogndal :-)

    klem tone

    SvarSlett