lørdag 30. juni 2012

Flere ankelsokker

 Har blitt litt kosestrikking inn i mellom diverse andre aktiviteter siste tiden, godt å ha noe å roe ned med mellom øktene.... :)  Har blitt litt sokker siste året, jeg som aldri trodde at det skulle bli noen sokkestrikker av meg... hi-hi.. slik kan det gå!
Og nå som jeg har skjønt hvor deilig det er å ha på beina er det kjekt å kunne strikke noe nyttig til meg selv også :)  Og ankelsokkene er så praktisk til seine sommerkvelder (JA, jeg er en frysepinne på beina!) Og så slepper jeg unna med kun et kort bråt :) Likevel varmt og godt!! Garnet er fra Du Store Alpakka og heter "Sterk". Ikke av det billigste garnet til sokker da det kostet 45 kr bunten, men til gjengjeld var det veldig drøyt, brukte bare så vidt over ett nøste til disse... 
*
Så da ble et lite prosjekt av resten av garnet (som det fortsatt er litt igjen av....)




Dette paret er strikket av Viking sitt "Sportsragg".  Også et deilig garn til sokker, og veldig billig, bare 16 kr bunten, gikk med nesten 2 nøster. 
Så nå gleder jeg meg til campinglivet, og varme, gode føtter! :)

Ha en fin-fin helg!!!


4 kommentarer:

  1. Slike ankelsokker er himmelsk å strikke og å bruke! Jeg har flere par selv og de er et must om sommeren. Som deg er jeg en frossenpinn på bena og bruker ullstrømper og sokker hele året! =)
    Sommerklem ToneB

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg har fulgt bloggen din en god stund, for her er det mye fint, men oppdaget nå at jeg ikke har vært følger! Men nå er jeg det;) Strikkesokker er deilig, og jeg har alltid et par ved hodeputa, i tilfelle jeg blir kald på beina om natta. (Og det skjer ofte;)

    SvarSlett
  3. Så fine sokker du har strikket. Ankelsokker er utrolig deilig :) Jeg har glemt å si at jeg har henvist til deg i bloggen min. Jeg har nemlig strikket Scallo- pie :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig mye fint du lager :) Både strikket og med papir :)

    SvarSlett